Міністерство освіти і науки України
Управління освіти Чернівецької міської ради
Чернівецький ліцей №5 "Оріяна"
м.Чернівці, вул.Д.Загула, 8
53-20-90, 53-21-60
Допомагаймо ЗСУ! Наближаймо Перемогу України разом! РАЗОМ ПЕРЕМОЖЕМО!

Випадкове відео

Ми вільні, бо ми гідні

Студія «MediaLab»

Освітній проєкт «Youth Media Lab» для українських шкіл

Гунько Юлія Тарасівна

Студія «MediaLab»

Освітній проєкт «Youth Media Lab» для українських шкіл

Мета – мотивувати вчителів, учнів та батьків до сприйняття того, що необхідно ставати медіа грамотними.  Адже світ навколо разюче змінився, став цифровим, а відтак потрібно розвивати нові медіаосвітні компетентності.

Актуальність проблеми

Ми живемо в потужному інформаційному потоці. Кількість повідомлень зростає щодня. Рух інформаційного потоку не спинити. Наше завдання – не потонути у щоденному вирі, а підкорити цей потік.

Ми маємо не тільки знати, які небезпеки несуть із собою цифрові технології та як на нас впливає інформаційний тиск, а й уміти захищатися від цих небезпек і користуватися можливостями, які надають медіа. І вчити цьому наших дітей.

Метою медіаосвіти визнано таке підвищення рівня медіаграмотності особистості, коли людина набуває навичок аналізувати й оцінювати навколишній медіаконтент.

Щоб стати медіаграмотним, необхідно сформувати набір компетентностей, необхідних для активної й усвідомленої  участі в житті медійного суспільства.

Очікувані результати

Профорієнтація учнів. Робота, яку учні виконують сьогодні, в майбутньому може перетворитися в професію.

Уміння раціонально користуватися соціальними мережами. Люди (особливо діти і підлітки) в сучасному світі практично не можуть обійтися без Instagram, Facebook, Twitter, YouTube тощо.

Розвиток критичного мислення. В епоху соціальних мереж мета медіаграмотності  - не тільки інформувати суспільство, а й дбати про достовірність повідомлення, навчитися аналізувати і пояснювати готовий матеріал, відрізнити об’єктивну і суб’єктивну думку, достовірну і неправдиву інформацію.

Творчість. Мета цього невід’ємного аспекту полягає у формуванні в учнів здатності до творчості (медіатворчості) та креативного мислення для компетентного і здорового самовираження їх життєвих цілей та завдань.

Навички комунікації проявляються в участі в соціальних мережах, створенні власного цікавого контенту, в пошуку і поширенні інформації.

Нормативні документи

  • Закон України “Про повну загальну середню освіту”, що був прийнятий Верховною Радою України  16 січня 2020 р.
  • Концепція впровадження медіаосвіти  (нова редакція) 21 квітня 2016 р.
  • Закон України «Про електронні комунікації» (проект)

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/651-14

http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya

               http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/JI00061A.html